8 Ağustos 2012 Çarşamba

Konumlandırma(2.ödev)

                                    Pazarlamada Konumlandırma Nedir


       
              Konumlandırma bir ürünün alıcılarının o ürünü nasıl gördüğüdür yani tüketicilerin zihninde oluşan algıdır.Bir malın konumu, tüketicinin almak istediği mal ile ilgili kıyaslamalar yapmasına ve mala ilişkin  ön duygu ve düşüncelerinin gelişmesine neden olmaktadır.Tabiiki de olumlu bir imaj çağrıştıran marka isimleri rakiplerinden çok daha öndedir.Bu nedenle pazarlamada konumlandırmanın yeri büyüktür.Resime bakacak olursak burada aslan ve onun yemeğine ulaşma çabasını görüyoruz.Ama asıl görmemiz gereken şey:aslan maymunu gördüğünde aklına ilk onun bir hayvan olduğu düşüncesi deil de onun bir yem et olduğu düşüncesi geliyor.Yani aslan maymunu beyninde et yani  bir yiyecek olarak konumlandırıyor.Burada maymun ürün aslan da biz tüketiciler olmuş oluyor.Nasıl milka dendiğinde aklımıza mor inek geliyorsa ya da kinder dediğimizde aklımıza küçük çocuk resmi geliyorsa bu da onun gibi bir konumlandırma örneği...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder