24 Ağustos 2012 Cuma

5.ödev


                      PAZARLAMADA PAKETLEMENİN ÖNEMİ



           Pazarlamada paketlemenin önemi büyüktür çünkü paketleme ürünü geliştirebilir(enhance the product), ürünü tanıtabilir(send message) ya da taşıma kolaylığı(lower distribution cost) sağlayabilir.Sizin tasarladığınız ürüne göre bu değişmektedir.Örneğin ikea taşıma kolaylığını dikkate alarak ürün üretir ve böylece taşıma maliyetini düşürür ya da yukarıda görmüş olduğumuz parfüm markası gibi ürünü tanıtabilir ve geliştirebilir.Bu parfüm markası ürünün dışını altın kaplamadan yapmış ve bu da ürünün bi hayli yüksek kesime yönelik olduğu mesajını veriyor ve ayriyetten  ürünün altın kaplama olması ürünü de geliştiriyor diğerlerinden farklı kılıyor.Son olarak da en yukarıdaki resimdekilerin ikiside şampuan ama sol taraftaki avonun çocuklar için tasarlamış olduğu özel bi ambalaj.Avon bu ambalajlama da çocukları hedef almış ve onlara yönelik ürün üretmiş ve böylece ürünü güzel bir şekilde tanıtmış hangi kesime(bebek ve çocuk) ait olduğunu göstermiş(send message).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder